Wybór lokalizacji przyszłego klubu
Ta kluczowa decyzja determinuje sukces przyszłego klubu. Na co więc zwracamy uwagę podczas rozmowy z naszymi Klientami?
- potencjał rynku
Przyjmuje się obszar o promieniu do 15min jazdy samochodem. Oczywiście trzeba brać pod uwagę rodzaj klubu. Low cost pozwala na rozszerzenie tego promienia, klub butikowy – zawężenia.
Chcąc obliczyć ilość potencjalnych klientów:
ilość mieszkańców x 7,9% (współczynnik penetracji rynku wg Deloitte) = ilość potencjalnych klientów. Do dalszych obliczeń przyjmij, że dla opcji low cost na m2 powierzchni uczęszcza 1-1,5 osoby.
Oprócz wyliczenia liczby potencjalnych klientów z zaznaczonego obszaru należy określić też ich profil demograficzny i ekonomiczny.
- geolokalizacja
Centrum handlowe, budynek wolnostojący? Śródmieście, obrzeże a może środek osiedla? Co znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie? Wygeneruje to dodatkowy ruch czy będzie stanowiło konkurencję? Odpowiedzi na to pytanie wyznaczą nam kierunek modelu biznesowego.
- lokalizacja reklamą
Im wyższy potencjał „walk-in” tym mniejszy budżet na otwarcie, na reklamę, na pozyskiwanie nowych klientów. Zwracamy uwagę na przepustowość ulic sąsiadujących z budynkiem, ruchem na chodniku, umiejscowieniu witryn, wejścia, ich widoczności. W idealnym świecie sam budynek, drzwi wejściowe czy widok ćwiczących wewnątrz osób to 80% sukcesu sprzedażowego.
- dojazd
Tutaj mamy na uwadze nie tylko samochód, ale także autobus, tramwaj, rower…Jeśli lokalizacja to centrum miasta…bierzemy pod uwagę, że tendencja idzie w kierunku przerzucenia ruchu na komunikację miejską, do tego doliczamy wszystkich studentów, osoby starsze, które wypełnią czas poza szczytem, a niekoniecznie poruszają się samochodem.
- fitkarty
Ewentualne plany na wprowadzenie tzw fitkarty niosą konieczność weryfikacji czy w okolicy są firmy oferujące taki system pozapłacowy swoim pracownikom. Można uzyskać dodatkowy przychód albo dodatkowe utrudnienie w pozyskaniu klubowiczów abonamentowych.
- parking
Absolutnie kluczowa sprawa! „No parking no business”. Powinna być wystarczająca ilość miejsc, a sam parking powinien być bezpłatny dla klubowiczów. Przymusowy długi spacer z samochodu do klubu zdecydowanie zniechęci Twojego klienta. Niejednokrotnie parking jest współdzielony, zwracamy uwagę z kim, czy nie pokrywają się godziny szczytu. Świetnym pomysłem są także parkingi dla rowerów czy na hulajnogi.
- budynek – specyfikacja techniczna
Zaczynamy od rozmieszczenia: czy klub będzie znajdował się na jednym piętrze czy kilku? Jak z ciągami komunikacyjnymi, należy zoptymalizować ich ilość. Gdzie od wejścia znajdują się szatnie? Jak wygląda układ przestrzenny? Jest łatwy do zagospodarowania? Czy są plany dzielenia poszczególnych stref ścianami? Co ze światłem dziennym? klimatyzacją?
Oczywiste jest sprawdzenie stanu technicznego całej elektryki, ogrzewania, instalacji sanitarnych…
Ostateczna decyzja to oczywiście warunki czynszowe, zapisy w umowie, warunki fit-out`u i możliwości klienta.
Umów się na spotkanie:
+48 33 486 90 07 / sklep@fitnessclub24.pl
Obsługa kompleksowa – All in One
Nasz pełny pakiet usług to wyższy standard obsługi Klienta:
1. Wybór lokalizacji przyszłego klubu
2. Wizualizacja
4. Regeneracja sprzętu w 10 etapach
6. Dobór odpowiedniej podłogi sportowej
8. Doradztwo w sposobie finansowania
9. Przygotowanie formalności związanych z wysyłką towaru
10. Zorganizowanie transportu i montażu na miejscu
11. Szkolenie pracowników klubu z obsługi maszyn, przeglądu
12. Usługi serwisowe
14. Skup sprzętu